Pesa intr-un act cu figuri, persoane si personaje aproape ireale, dar si inventate (de unii si de altii), pesa scrisa almost exclusiv cu materialul clientului (pina la virgula!) si completata cu un prolog prozaic sub forma de nota explicativa scrisa chiar de autorul liberului aranjament dramaturgic (de unde se intelege ca – bune, rele – indicatiile de regie ii apartin – ca si, de altfel, una bucata replica, nota bene: ultima)
Figurile, persoanele si personajele actului
Cortina;
Banchierul de metafore;
Calatorul in Lumea Noua;
Etnologul profesor si scriitor;
Eseistul-nascocitor;
O floare de colt enorma, din plastic;
Nea Luta, personaj-pacient de proza scurta;
Poeta-floare de colt, in camasa de noapte a poeziei;
Poeta cu insingurarea in circa;
Poetul;
Recenzentul eseist (care seamana leit cu Eseistul-nascocitor, dupa gesturi, dupa port);
Recenzentul pur si simplu;
Recenzentul sanitar;
Redactorul-sef (care seamana leit cu Calatorul in Lumea Noua, dupa gesturi, dupa port);
Vasile, personaj-vizitator de proza scurta;
Locul actiunii: holul unui sanatoriu;
Timpul actiunii: intr-o zi de iunie, spre seara.
Nota care nu tine de piesa (decit asa, indirectamente), ci de teatru(l de „razboi civil“).
Monitorul a titrat belicos Razboi civil la Asociatia Scriitorilor din Iasi (11.07.01). A urmat Razboiul scriitorilor continua (12.07.01). Stateai si citeai, stateai si te-ntrebai: care razboi (civil)? Mai ales ca erau citate aproape exclusiv doar reactii din partea „establishment“-ului zgindarit de o declaratie care n-a aparut ca atare in Monitorul si care a circulat sub forma de Protest (intr-o varianta mai lunga, nepublicata!) prin tirg. Reactii care nimereau ca nuca-n perete problemele puse-n discutie de textul declaratiei (aparut in 10 iulie in Obse