Regizorul Mihai Serghei Todor este unul dintre cei care în 1992 au fondat Festivalul de Artă Medievală de la Sighişoara. Deşi nu a mai participat la organizare, compania condusă de el a continuat să vină, cu o singură excepţie, la fiecare ediţie a Festivalului. Dar nimic nu mai este ca înainte...
...începutul... În '91, Sighişoara era o cetate pustie. Era, cel mult, punct turistic, din cînd în cînd. Compania STUDIO 24 a ajuns şi acolo în periplul său prin Transilvania din primul turneu cu spectacole stradale făcut în România. Ne-am împrietenit, atunci, cu mulţi oameni şi ei ne-au spus să revenim. În octombrie am fost chemaţi la filmări acolo şi, atunci, împreună cu Gabi Apostol, actor la Teatrul Ţăndărică, pe atunci membru al Companiei ne-am gîndit să organizăm în Sighişoara un festival. În februarie '92 am pus pe hîrtie ideile şi în martie ne-am dus la primarul Sighişoarei. Era foarte sceptic, nu credea că se poate întîmpla ceva în oraşul ăsta. În '92 era o idee foarte îndrăzneaţă să vii cu o astfel de propunere într-un oraş mic. Pînă la urmă SCAT CONCRET - organizaţie alcătuită majoritar din membri STUDIO 24 - ODT Mureş şi Primăria Sighişoara au organizat prima ediţie a Festivalului de Artă Medievală. L-am organizat în două luni, a fost atunci şi UNITER-ul. Am pornit sub patronajul UNESCO: SOS Sighişoara, dar UNESCO n-a dat, de fapt, nici un ban. În '93 au încercat să-l facă singuri, dar nu prea au avut succes şi ne-au chemat înapoi în '94. Regizorul ediţiei din acel an a fost Cătălina Buzoianu, secondată de Beatrice Bleonţ. Era ceva nou. Mulţi tineri entuziaşti veniţi pentru artă. Doamna Buzoianu a lucrat la spectacolul "Sederman", Teo Zmeu de la Cluj a făcut "Golgota", noi am făcut un spectacol după "Don Quijote" şi după "Cocoşatul de la Notre Dame". Se puteau face atunci spectacole intinerante, două spectacole, care plecau din puncte diferite ale cet