Doua pescadoare ale CRPO Tulcea sint sechestrate de opt luni, in SANAB. santierul brailean a "arestat" navele, in contul unei datorii de peste 12 miliarde lei, ale CRPO Tulcea. o a treia firma, "Scapa Flow", cu capital britanic, se chinuie sa ia vapoarele din SANAB, in baza unui contract incheiat cu tulcenii. paradoxal, actualul director al SANAB sustine ca a aflat despre acest litigiu din presa si ca nu poate face declaratii in acest sens n Cine spune ca operatiunile de jecmanire a flotei maritime romanesti s-au incheiat de mult, ori este prost, ori este cetatean strain. Au mai ramas suficiente nave, dosite de ani de zile prin danele porturilor dunarene, care, in timp, au devenit ambarcatiuni fantoma, intrucit nici zeul Neptun nu mai stie cine sint adevaratii proprietari. Odata intrate in caruselul ametitor al litigiilor judiciare, vapoarele cu pricina, ale caror acte au luat drumul instantelor de judecata, au inceput sa rugineasca incet, dar sigur, cu tot cu echipaje, in asteptarea eventualilor hoti. Doua asemenea nave, aparent fara stapin, in fapt ditamai supertrawlere, folosite odinioara la pescuitul pe scara industriala, zac legate la cheu, in incinta Santierului Naval Braila. Cum au ajuns aceste pescadoare sa capete statut de "conserva"? Simplu. Au nimerit la intersectia intereselor a trei firme, fiecare dintre ele disputindu-si dreptul de a dispune de navele cu pricina. Astfel, batalia pentru pescadoarele "Oltet" si "Magura" a ajuns in transeele justitiei. La mijloc, este vorba de o uriasa datorie - circa 12 miliarde lei - pe care SANAB nu reuseste sa o incaseze de la CRPO Tulcea si un asa-zis drept de exploatare a navelor, pe care, chipurile, il are firma engleza "Scapa Flow International Maritime Ltd". Contracte neclare, hotariri judecatoresti care se bat cap in cap si guri zavorite, iata doar citeva aspecte care fac sa planeze serioase doze de suspiciune as