Raiul maxi-taxi
•Intr-o singura zi, un operator poate castiga mai mult de cinci milioane de lei, ceea ce inseamna ca, in doua saptamani, se pot strange pe putin 70 de milioane de lei
Autoritatile continua actiunea de verificare a activitatii derulate de firmele de maxi-taxi din Iasi. De cateva zile, echipe speciale alcatuite din reprezentanti ai Politiei Rutiere, Garzii Financiare, Directiei Finantelor Locale etc. controleaza felul in care operatorii privati de maxi-taxi respecta legile in vigoare. Din cele peste 20 de societati verificate, au fost depistate nereguli la un sfert dintre acestea. Amenzile aplicate au un cuantum de cateva zeci de milioane de lei. De asemenea, la doua dintre societati s-a dispus verificarea contabilitatii.
"Scopul acestor verificari este acela de a descuraja evaziunea fiscala, pentru ca, de pilda, neeliberarea de bilete este o forma de evaziune locala. Nu se mai poate asa ceva. Este nevoie de respectarea legii si la noi in oras", a declarat prefectul Corneliu Rusu Banu, care a mai precizat ca, intr-o singura zi, un operator poate castiga mai mult de cinci milioane de lei. Asta inseamna ca, in doua saptamani, se pot strange pe putin 70 de milioane de lei. Acesta este motivul pentru care in Iasi au aparut tot felul de firme de maxi-taxi din alte orase, precum Suceava, Braila si Constanta. "Ele trag un xtuna, dupa care dispar", a comentat Banu.
Fara a pune in discutie functionalitatea economiei de piata, autoritatile locale apreciaza ca, in mod normal, concurenta operatorilor privati de maxi-taxi in raport cu Regia Autonoma de Transport in Comun trebuie sa fie una onesta. De cand strazile Iasiului au inceput sa fie strabatute de maxi-taxi, pierderile RATC au devenit din ce in ce mai mari. Cu toate acestea, pentru a-i recastiga pe calatorii din Iasi, regia de profil mai are inca mult de munca. Iesenii r