Din cursul acestei saptamani au putut fi vazute pe strazile Iasiului unele din cele mai moderne tramvaie care au adus puncte bune la imaginea, destul de sifonata, a Regiei de Transport in Comun.
Cuvantul "nou" nu se potriveste prea bine cu vechimea mijloacelor de transport - peste zece ani - dar multumesc pe deplin iesenii care au declarat ca nu au mai circulat in conditii asa de bune de mult timp. Tramvaiele sunt achizitionate, de fapt, la mana a doua, de la o regie similara din Germania, unde au fost scoase din circulatie fiind considerate depasite. Desi regia a initiat campania de achizitionare a tramvaielor in regim second-hand de mai mult timp, ultimul lot de 14 mijloace de transport se situeaza, din punct de vedere calitativ, peste cele aduse pana acum.
Patru dintre ele au fost introduse deja pe traseul 3, calatorii care circula pe aceasta ruta aratandu-se incantati de conditiile oferite de noile mijloace de transport.
"Am introdus noile tramvaie conform politicii noastre de imbunatatire a calitatii serviciilor catre calatori. Vom incerca sa introducem astfel de mijloace de transport pe aproape toate traseele Iasiului", a declarat directorul RATC, Petru Garlea.
Acesta a precizat ca restul de zece tramvaie "moderne" vor fi introduse pe traseele care duc spre centru si in special pe zona Copou, odata cu realizarea unor lucrari de reparatii a caii de rulare. Investitia este profitabila pentru regie. Un tramvai adus din Germania costa RATC-ul de aproape 30 de ori mai putin decat daca s-ar cumpara unul nou din tara.
De fapt, tramvaiele sunt donate - deci sunt gratis - regiei, dar aceasta trebuie sa suporte cheltuelile de transport, care, din cauza dificultatilor financiare, dau bataie de cap RATC-ului.
"In ciuda acestor dificultati vom continua sa achizitionam tramvaie la mana a doua din strainatate. Avem in vedere ca intr-u