Primului ministru Adrian Nastase si membrilor Comisiilor de cultura ale Parlamentului
Spre deosebire de Culte, Cinematografia s-a aflat frecvent in atentia mass-media, ca al doilea departament arondat suplimentar Ministerului Culturii dupa noiembrie 2000, de natura a flata grandilocventa gongorica a titularului. Dar sintem, mai mult ca sigur, abia la inceputul batailor de cap ale ministrului Razvan Theodorescu, care se va fi gindit initial numai la bataia pestelui spectaculara din acest domeniu nou inclus in „organigrama“.
Caci, iata, primii sai doi asociati din bransa virtual vivanta (nu se putea doar multumi cu hieratismul bisericesc) – asociati public, privat sau ocult – incep sa-i dea chiar de furca. Impinsi irepresibil de setea extravertita de putere si de bani, pe care nu stim daca ministeriabilul a inclus-o in calculul asocierii, senatorul cineast Sergiu Nicolaescu – pe mina caruia a mers in marile gafe incepute prin restaurarea Centrului National al Cinematografiei – s-a disociat recent de el cu brutalitate, amenintindu-l cu justitia pentru lipsa de consecventa in „cazul Pintilie“; iar magnatul cineast Adrian Sirbu – patronul megatrustului Media Pro si al universitatii aferente, unde dregatorul a fost racolat rector in ajunul alegerilor – a intrat, el, in vizorul justitiei. Cu intirziere, ce-i drept, si inca nu direct pentru afectarea intereselor cinematografiei, dar s-ar putea sa fim pe drumul cel bun. Scandalurile active si gestante sint oricum intr-un remarcabil spor de audienta in zona. Desi extrem de grava si simptomatica, destituirea discretionara, din primele zile ale re-creatului CNC, a directorului general al Cinematecii Romane si Arhivei Nationale de Filme – filmologul si arhivistul calificat B.T. Ripeanu, incomod si inserviabil pentru casele private Nicolaescu si Sirbu – a fost palid semnalata in presa. Destituirea a deve