Ministerul Educatiei si Cercetarii s-a saturat de imbacseala si de mentalitatea invechita a profesorilor, unii ancorati pe posturi de zeci de ani.
Incepand de anul viitor, MEC vrea sa renunte la ideea de a da oricarui absolvent de facultate statutul de specialist in pedagogie, intrucat se prezinta la catedra o sumedenie de tineri intelectuali care ori nu au vocatie de pedagog, ori nu poseda destula experienta pentru a face fata rigorilor pe care le implica procesul de invatare. MEC a promis o lege in acest sens care va supraveghea minutios patrunderea absolventilor catre catedre. Astfel, se va introduce un stagiu de cel putin trei ani, timp in care, pe principiul mentoratului, tinerii vor fi instruiti si pregatiti pentru activitatea de predare - invatare. In prezent, functioneaza stagii de abilitare curriculara in care sunt atrasi profesorii tineri si in cadrul carora se experimenteaza noi metode si pincipii de abordare a materiei scolare. In vara s-a incheiat primul stagiu de abilitare, iar la Liceul "Garabet Ibraileanu" a inceput de curand cel de-al doilea stagiu de pregatire a profesorilor formatori.
Valoarea, pe primul loc
In Inspectoratul Scolar Judetean circula tot mai mult principiul promovarii pe criteriul valoric. "Vom restructura si cercurile pedagogice, nu in sens numeric, ci in directia calitatii; in fruntea unor asemenea cercuri vom aseza oameni tineri, care au urmat stagii de abilitare curriculara", a declarat Elena Axinte, inspector pe specialitatea Limba si literatura romana din cadrul ISJ.
Promisiunile inspectorilor converg pe ideea semnalarii profesorilor comozi sau ineficienti. "In atentia grupurilor scolare, unde sunt inmatriculati elevi mai putin pregatiti si ai caror profesori se complac in activitati neatractive, trebuie sa stea noile reglementari MEC de promovare a valorii si de uzurpare a rutinei",