In iulie-august a.c., ferestrele agentiei EuroFotoArt din Chisinau au fost „eclipsate“ de fotografiile expozitiei cu vinzare La rascrucea dintre milenii. Conceputa ca un soi de mozaic al celor mai reprezentative directii in domeniu, expozitia a adunat poze ale celor mai buni fotografi din Republica Moldova: Mihai Potarniche, Petru Cazacu, Roman Barasev, Iurie Foca, Andrei Mardare, Paul Buciuta, Albert Simanovski, Mihai Vengher.
La rascrucea dintre milenii s-a plasat pe doua dimensiuni: cea traditionala, cu fotografii ambientale, utilizind metode ale stilisticii moderniste, si cea experimentala, explorind melanjul de tehnici.
Fotografia traditionala „a vinat“, in general, peisaje. Prin redundanta punctelor de vedere s-au afirmat chiar ca niste contexte originare. Aerul magic pe care il degajau a reliefat suportul gindirii mitice. Acestea s-au conturat ca adevarate toposuri spirituale. Drept exemple pot fi citate instantaneele lui Mihai Potarniche si Paul Buciuta, care comprimau anotimpurile in ritmurile sale firesti, amurgul, rasaritul soarelui, furtuna sau suprafata apei, diverse variante de drumuri. In aceste cicluri s-a pus mare accent pe detaliu, care s-a afirmat, in fapt, ca centru al compozitiei. Tocmai de aceea picaturile de roua sau nervurile unei frunze, trunchiul unui copac, profilul unei pasari pozate in singuratate si uneori in prim-plan capatau o individualitate pregnanta.
Desprinse din albia gindirii mitice, fotografiile au fost infuzate de poezie, asimilindu-se in acest fel si picturalul. Imaginile deveneau fluide, iar in spatele lor, undeva in fundal, puteai potrivi muzica de Vanghelis sau Enya, Enigma sau Cristofer Franke cu Morphin Space. La nivelul iconic, fotografiile din La rascrucea dintre milenii se racordau la inflexiunea unor flash-uri din Fragii salbatici de Ingmar Bergman, videoclipul lui Nelly Furtado I’m like a