Teatrul Union
Olga, Masa, Irina dupa Trei surori de Cehov
Regia: Alexandru Vasilache. Cu: Profira Serafim, Silvia Luca, Nicoleta Rusu. Costume: Anca Raduta
Proliferarea structurilor teatrale in miscare (intelegind prin aceasta o anumita mobilitate) pare sa nu fie doar formala in peisajul romanesc. Le numesc in miscare, pentru ca in cazul teatrelor independente, initiativele ar trebui sa fie mult mai dinamice, mai percutante si variate ca oferta pentru a reusi sa se impuna si apoi sa se mentina. Mult rivnita alternativa, lipsita de un fond estetic bine articulat sau de optiuni atent delimitate, nu-si probeaza necesitatea. Oricum, existenta teatrelor independente largeste cadrul unor orientari sau reprofilari indispensabile teatrului contemporan.
Fundatia Art’Milenium creata din initiativa actritei Profira Serafim si a lui Constantin Alexandru Bratu, presedintele firmei de constructii Drupo a infiintat un teatru independent, Union, care pe linga o Sala Studio cu 70 de locuri, detine si o scena in aer liber. Putem spera ca acest spatiu va reitera in timpul verii traditia unei stagiuni estivale de care Bucurestiul a fost privat mult timp si ca nu se va lasa absorbit de febra comercialului.
Stagiunea a debutat cu spectacoluol Olga, Masa, Irina in regia lui Alexandru Vasilache, cunoscut din montarile cu Fratii Karamazov (Teatrul Odeon) si Anna Karenina (Teatrul de Comedie). Demersul regizoral, demonstrind si de asta-data o afinitate pentru lumea ruseasca, opteaza pentru un scenariu subscris exclusiv prezentelor feminine. Aceasta viziune concentreaza semnificatiile adiacente in jurul existentei si labilei lor psihologii, dar reduce in acelasi timp substanta si impactul atmosferei. Sintagma cheie – drumul spre Moscova – este in acelasi timp dorinta ireprimabila, obsesie si cosmar, fiecare sugerind nuante ale claustrarii si grade d