Povestea calendarului ortodoxInceputul Anului Bisericesc. Prima luna de toamna a calendarului este o perioada de innoire spirituala pentru majoritatea bisericilor crestine din Rasarit, ca si pentru Patriarhia Ortodoxa Romana. Nu sunt foarte numerosi credinciosii care stiu ca la 1 septembrie, crestin...
Povestea calendarului ortodoxInceputul Anului Bisericesc
Prima luna de toamna a calendarului este o perioada de innoire spirituala pentru majoritatea bisericilor crestine din Rasarit, ca si pentru Patriarhia Ortodoxa Romana. Nu sunt foarte numerosi credinciosii care stiu ca la 1 septembrie, crestinatatea ortodoxa sarbatoreste de fiecare data "Inceputul Anului Nou Bisericesc". Din acest motiv, intreaga luna calendaristica a lui "Rapciune" se afla sub semnul fast al unor slujiri preotesti deosebite, asa cum sunt stabilite ele de Sfanta Traditie bisericeasca. Despre semnificatia spirituala a acestei perioade, ca si despre calendarul ortodox, revista noastra a stat de vorba cu profesorul diacon Stelian Ionascu si cu preotul paroh Daniel Goga, ambii slujitori in cadrul parohiei Sfantului Antonie cel Mare din Bucuresti.Stelian IonasCu, profesor la Seminarul Teologic
"Radu Voda" din Capitala
"Calendarul ortodox reface, pe scurt, istoria celor doua mii de ani de crestinism!"
D-le profesor, exista vreo diferenta notabila intre calendarul obisnuit si cel bisericesc?
In principiu, nu! Cu deosebirea, evidenta pentru marea majoritate a crestinilor, ca in calendarul ortodox sunt mentionate sarbatorile tuturor sfintilor de peste an, ca si toate celelalte mari praznice crestine, toate fiind marcate cu cate o cruce, neagra sau rosie, dupa importanta evenimentului bisericesc respectiv. Diferentele minimale de calendar, de la o tara crestina la alta, apar numai in cazul praznuirii sfintilor autohtoni ai fiecarui popor, dupa hotarare