La Teatrul Odeon s-a desfăşurat ediţia a IV-a a Festivalului de umor negru pur sînge românesc Humorror, organizat de Connex. Tema a fost Mama, buba!, structurată pe trei secţiuni: Schizogrophia (secţiunea de caricaturi), Lethalia (cea de teatru) şi Fotofobia (secţiunea de fotografie). Nu ştiu exact cine face selecţia spectacolelor din concurs. Nu pot să spun decît că unele titluri din program au lăsat de dorit, altele au fost dezamăgitoare. În deschidere, după ce am pătruns cu greu prin cordonul de tineri cu tricouri Connex, orbită de lumina verde stînjenitoare, am ajuns pe un scaun, arzînd de curiozitate să văd spectacolul Năzdrăvanul Occidentului. De ce? Din trei motive: 1. pentru că textul irlandezului John Millington Synge este foarte actual, o tragi-comedie modernă, de la 1907, despre moarte, despre omorîrea tatălui de către fiu într-o lume rurală năucită de alcool, turmentată. Dacă nu beată de-a binelea şi aproape tot timpul. Un fiu tîmp care prin crimă ar putea deveni erou, şi-ar putea modifica destinul dintr-unul banal, insignifant, într-unul excepţional; 2. regizorul Bocsardi László, un regizor matur şi profund deşi a debutat tîrziu, absolvent în 1994 al şcolii de regie Tîrgu-Mureş, clasa profesor Tompa Gabor. Unul dintre spectacolele valoroase cu care a convins este Nunta însîngerată de la Teatrul "Tamasi Aron" din Sf. Gheorghe, prezent anul trecut în Festivalul Naţional de Teatru; 3. pentru că este vorba despre trupa Teatrului Naţional din Craiova.
Decorurile îi aparţin lui Bartha Jozsef, costumele scenografei Kotoy Dobre Judith, cunoscuta colaboratoare a lui Tompa Gabor. Deşi montarea avea aceste trei mize ea s-a situat, din păcate, mult sub pragul aşteptării, decupajul regizoral şi spaţiul propus nefiind însă deloc lipsite de subtilităţi. A fost greu să înţelegem ce se spune, cuvintele, din cauza rostirii defectuoase. În fruntea listei, o tî