•La sfarsitul secolului al XIX-lea, strazile Iasului erau pline de birje si diligente
Prin 1974, iesenii asteptau cu nerabdare aparitia primului tramvai in Iasi. La acea vreme, mijlocul de transport cel mai la indemana cetatenilor era birja. O statistica din 1887 arata ca, in Iasi, erau 51 de birje cu doi cai si 181 de birje cu un cal. Prin 1940, lumea inca mai calatorea cu aceste birje care amintesc de romanele lui Ionel Teodoreanu. Inainte de introducerea tramvaiului electric, au existat incercari de a organiza un transport in comun cu vehicule cu tractiune animala. Astfel, la 1 februarie 1848, Teatrul din Copou a inlesnit iubitorilor de teatru si de baluri mascate cateva diligente. Incepand de la acea data, doua diligente, fiecare avand 14 sau 16 locuri, transportau lumea buna la teatru si la balurile mascate. Amatorii puteau calatori de la "Palatul Administrativ" (Palatul Culturii de astazi) sau de la "Aghentia austrieceasca" (astazi sediul ziarului "24:Ore"), pana la teatrul existent atunci in Copou, pe locul ocupat acum de corpul A al Institutului Politehnic.
•Tramvaiele cu cai nu au fost acceptate in Iasi pentru ca distrugeau strazile
In 1885 exista deja o cursa de "tramcare" cu cai care parcurgea traseul dintre Socola si baile hidrice de la Repedea (unde este acum motelul Bucium). O alta cursa transporta calatorii de la intersectia strazilor Pacurari si Copou la gradina Pester, aflata atunci in zona Scolii Normale "Vasile Lupu". In 1859, in New York, au aparut primele tramvaie cu cai. In 1869, acest mijloc de transport in comun era introdus in Timisoara, iar in 1871 si Bucurestiul se putea mandri cu aceasta inovatie. Iasul nu s-a grasit sa adopte aceasta noutate, chiar daca primise, la 21 ianuarie 1874, o oferta din partea societatii English Tramway Company. Unul dintre consilierii de atunci, D. Rojinita, considera