Anul urmator ar putea gasi regia ieseana impartita in doua societati total distincte: una electrica si alta auto. Aceasta din urma va functiona ca o societate comerciala. Astfel, activitatea auto va fi separata de cea electrica, urmand ca numai aceasta sa fie subventionata de Primarie. Masura face parte dintr-un program mai amplu al Primariei si Regiei de Transport in Comun, prin care se urmareste ca, treptat, transportul auto sa fie inlocuit de cel electric, considerat mult mai ecologic. Conform programului, se are in vedere ca, pana in anul 2004, la nivelul Iasului sa exite doar un singur traseu de autobuz, restul rutelor urmand a fi deservite de catre tramvaie si troleibuze.
In acest moment, separarea regiei in doua societati distincte se afla in stadiul de analiza. Conducerea regiei, impreuna cu specialistii de la Politehnica, analizeaza in acest moment posibilitatile ca serviciile auto si electric sa fie separate, precum si avantajele care ar rezulta de aici pentru oras si calatori. In paralel, RATC si specialistii de la Politehnica fac diferite studii pentru reducerea noxelor pe care le produc, in special, autobuzele. Astfel, impreuna cu profesorii de la Facultatea de Fizica din cadrul Universitatii "Gh. Asachi", regia va scoate pe piata toba ecologica. Aceasta va fi folosita la mijloacele de transport in comun si scade emisia de fum intr-o proportie de pana la 70%, precum si consumul de carburanti cu 7-8%. Concluzia pe care vrea sa o sublinieze conducerea Regiei de Transport in Comun consta in faptul ca aceasta institutie se orienteaza spre transportul ecologic, incercand sa reduca nivelul noxelor la nivelul orasului, cat mai mult. In acelasi sens, se are in vedere o reducere a numarului de mijloace de transport si marirea capacitatii celor care vor fi scoase pe trasee. Aceasta deoarece s-a ajuns la concluzia ca mijloacele de transport multe si mic