Infiintarea Serviciului de Control al Asociatiilor a provocat o adevarata psihoza a reclamatiilor •15 administratori sunt controlati deja pentru a se determina daca au furat din banii dati la intretinere
Infiintarea Seviciului de Control al Asociatiilor de Locatari si Proprietari, avizat la Iasi acum doua saptamani, in urma unei hotarari de guvern care prevede acest lucru, a declansat o adevarata psihoza a acuzatiilor aduse de catre locatari propriilor administratori.
Zilnic, zeci de ieseni se prezinta la respectivul serviciu pentru a-si acuza proprii administratori ca incarca facturile la intretinere si ca multi din bani au fost folositi de catre presedintii asociatiilor in scopuri personale. "Angajatii nostri sunt sufocati de multimea de persoane care se prezinta zilnic la Serviciul de Control, iar numarul acestora este in continua crestere. Deoarece nu putem face fata sesizarilor, in acest moment, majoritatea personalului Primariei a trecut sa se ocupe de problemele locatarilor in loc sa faca alte treburi", a declarat sefa Serviciului de Audit din cadrul Primariei, Violeta Ionescu.
Acesta a precizat ca, in acest moment, doar patru angajati din cei sapte prevazuti in lege sunt repartizati efectiv la Serviciul de Control al Asociatiilor.
Conform conducerii Corpului de Audit, de la infiintare s-au primit peste 70 de sesizari care cuprind astfel de reclamatii.
Dintre acestea, deja 15 s-au dovedit, la o prima analiza, credibile iar angajatii Primariei au trecut la controlul contabil-financiar al asociatiilor pentru a certifica daca respectivii administratori si-au insusit din sumele achitate pentru intretinere.
Multe reclamatii sunt rafuieli personale
Conducerea RADET considera ca, in ciuda faptului ca actiunile de control sunt abia la inceput, se vor descoperi cazuri de frauda deoarece o parte din ac