Ajuns acum la cea de-a treia sa ediţie, Salonul Internaţional de Gravură Mică de la Baia Mare, iniţiat şi coordonat profesional de artistul plastic Mircea Bochiş şi patronat de Muzeul Florean, al cărui proprietar şi finanţator este cunosacutul om de afaceri Victor Florean, s-a înscris indiscutabil în calendarul artistic al unui spaţiu care nu mai este marcat acum nici de graniţe fizice şi nici de limitări culturale. Sute de ţări de pe toate continentele, nenumărate moduri de a privi lumea şi tot atîtea modalităţi de exprimare se întîlnesc la Baia Mare fără prejudecăţi şi fără crispări, construind cel mai fascinant spectacol al comunicării şi al solidarităţii din spaţiul nostru cultural. Peste trei sute de ţări şi peste o mie două sute de lucrări s-au regăsit, în cadrul actualei ediţii, în sala de expoziţii a Coloniei de pictură de la Baia Mare, iar la Galeria filialei UAP s-au întîlnit, cu acelaşi firesc, dar într-o formulă mult mai cuprinzătoare, premianţii ediţiei precedente: Leo Ray (Israel), premiul I, Ana Lisboua (Brazilia), premiul II şi Hachmi Azza (Germania), premiul III.
Aşezat deja în coordonatele stabilite, atît ca proiect cultural, cît şi ca eveniment organizatoric, Salonul dezvăluie, de la o ediţie la alta, o anumită continuitate, o sumă de elemente repetitive care intră obligatoriu în metabolismul oricărei manifestări cu o ritmicitate prestabilită şi asumată, aşa cum sunt, îndeobşte, astfel de acţiuni. Dacă ar fi să identificăm elementele noi care intervin în dinamica ediţiilor, acestea nu trebuie căutate în structura Salonului şi în configuraţia lui de ansamblu, ci în detaliile semnificative, în geografia participării, în mutaţiile de atitudine şi de comportament ale participanţilor şi, evident, în substanţa lucrărilor înseşi. Din acestă perspectivă, datele mari ale acestei ediţii nu diferă fundamental de acelea cu care ne-au obişnuit deja