Dupa ce ani de-a rindul lumea teatrala a vuit nescapind nici un colocviu ca sa se plinga de lipsa, din repertoriul teatrelor, a dramaturgilor romani contemporani, iata ca, in sfirsit, in stagiunea aceasta se produce un fel de reparatie morala. Atitea dezbateri, atitea ingrijorari, atitea proteste nu au ramas pina la urma fara efect: in stagiunea actuala autorii romani de azi sint tot mai prezenti pe scenele noastre. Fie ca e vorba de programul Ministerului Culturii de a sprijini zece spectacole pe texte autohtone, fie ca e vorba de directori de teatru care si-au acordat urechea si la dramaturgii nostri de azi, cert este ca multe teatre si-au inclus in program spectacole dupa texte romanesti.
Teatrul "Toma Caragiui din Ploiesti deschide sirul acestor propuneri optind ca debutul stagiunii sale sa se faca pe un text al lui Mihai Ispirescu, Petrecere intr-un pian cu coada. Considerata o parabola sentimentala, piesa a fost pusa in scena de Lucian Sabados intr-un frumos decor, gindit de arhitectul Cosmin Ardeleanu numai in contururi ondulate. In "formele moii ale scenografiei evolueaza, printre altii, actorii Tudor Smoleanu, Ana Bart, Lucia Stefanescu, Alexandru Pandele.
La acelasi teatru ar exista sanse bune ca un dramaturg in viata, pentru prima data, dupa premiera, sa nu aiba resentimente impotriva regizorului. Riscul de a-si simti textul tradat sau nedreptatit de un tinar creator necuviincios e destul de departe. Pentru ca la urmatoarea productie a stagiunii, intrata deja in lucru, Actorul, regizorul Cristian Juncu semneaza la fel ca dramaturgul. Textul, unul din cele mai savuroase ale ultimilor ani (Marele Premiu la Concursul National de Dramaturgie "Camil Petrescui din 1999), va fi montat in decorul scenografului Stefan Caragiu.
Si portile Teatrului Mic s-au deschis in fata dramaturgiei romanesti contemporane. Din stagiunea aceasta, repertoriul sau