Între 19-31 octombrie a avut loc la Viena festivalul internaţional al filmului, eveniment ajuns la a patruzeci şi una ediţie.
,,Vienala" a debutat în 1960, în încercarea de a răspunde dorinţei unor critici de film vienezi care, după câteva săptămâni petrecute la diverse festivaluri, au hotărât să transforme Viena în-
tr-un spaţiu al întâlnirilor cineaste. Astfel, grupul de critici vienezi afiliaţi la FIPRESCI (Fédération Internationale de la Presse Cinématographique) au iniţiat o săptămână internaţională a filmului.
Scopul nu era acela de a face concurenţă festivalurilor deja consacrate, ci de a conferi o nouă dimensiune culturală metropolei dunărene rămase în urmă sub acest aspect, prin oferirea unei palete largi de producţii cinematografice unui public încă prea puţin familiarizat cu arta cinematografului mondial, dar avid după ultimele creaţii de gen.
În 1960, acestui public, şi nu numai lui, i s-a oferit şansa de a viziona creaţii de marcă ale anului 1959, prezentate în premieră în Austria, invitate fiind ţări ,,exotice" la acea dată (India, Brazilia, URSS, Japonia), cu producţii de excepţie semnate, printre alţii, de François Truffaut şi Akira Kurosawa (care tocmai câştigase marele Premiu pentru regie la festivalul de la Berlin). Dar şi producţii austriece, necunoscute până atunci, au avut astfel ocazia să fie prezentate pe ecranele vieneze, bucurându-se de un succes extraordinar la public. Iniţiatorii acestui eveniment au fost criticul de film Edwin Zbonek, care ulterior s-a afirmat în special ca regizor de teatru, film şi televiziune, şi Sigmund Kennedy, secretar al Uniunii Criticilor de Film austrieci.
Din 1960 şi până în prezent, evenimentul s-a impus ca cel mai mare festival internaţional de film din Austria, destinat marelui public şi specialiştilor în egală măsură - la fiecare ediţie, peste 150 de producţii