Alice Georgescu a fost directoarea artistica a Festivalului National de Teatru „Ion Luca Caragiale“ in anii 1999 si 2000. O data cu schimbarile de la Ministerul Culturii s-a schimbat, la editia de fata, si echipa de coordonatori ai festivalului. Alice Georgescu, alaturi de alti trei critici, s-a ocupat si anul acesta de selectia spectacolelor pentru festival. Am tinut sa aflam care sint concluziile selectionerului.
Sa incepem cu o intrebare stereotipa: care au fost criteriile de selectie anul acesta?
Nu ne-am adunat inainte ca sa stabilim un set de criterii, ele au rezultat in mod natural, adica a fost vorba despre spectacolele care ne-au placut tuturor in masura in care a fost cu putinta pentru ca, atunci cind e vorba de mai multe persoane care trebuie sa produca un choice, cum se spune, unic, nu e intotdeauna foarte simplu sa unifici gusturile, sa gasesti chiar in toate cazurile o coincidenta de opinii. A fost intii un fel de cernere, sa zicem asa, dintr-o sita mai larga a spectacolelor pe care le vazuseram, le-am mai vazut apoi pe parcurs din momentul in care ne-am constituit in echipa si, prin decantari succesive, s-a ajuns la rezultatul care a ramas. A fost o oarecare graba in rezolvarea selectiei pentru ca s-a pornit totul foarte tirziu, in stilul specific romanesc, s-a pornit in ultima clipa totul, practic am avut la dispozitie o luna daca nu chiar mai putin pentru selectie. Extrem de putin, fiind vorba de atitea teatre...
Si de atitea orase...
Din fericire, fiind cu totii critici activi, apucaseram sa vedem in cursul stagiunii o parte dintre spectacole. Apoi alte spectacole au fost vazute pe caseta, ceea ce sigur ca nu e ideal, una e sa vezi teatru viu, teatru adevarat si alta e sa-l vezi in conserva pe caseta. Insa chiar si in asemenea situatii iti poti da seama cind e un spectacol care sa promita ce