Vineri 23 noiembrie s-a deschis editia 2001 a Festivalului National de Teatru „I.L. Caragiale“. Organizator: ca de obicei, Ministerul Culturii si Cultelor, de asta data in colaborare cu Uniunea Teatrala din Romania - UNITER si „in parteneriat“ (conform inscriptiilor de pe toate „materialele“ cu informatii difuzate de catre organizatori) cu Sectia Romana a Asociatiei Internationale a Criticilor de Teatru - AICT si cu Catedra de Teatrologie a Universitatii de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L. Caragiale“ din Bucuresti. Festivalul, programat pe durata a 10 zile, se va incheia duminica 2 decembrie. Pe linga spectacolele retinute de echipa de selectioneri in programul principal, care reuneste an de an productiile considerate cele mai bune ale stagiunii trecute, Festivalul are la aceasta editie nu una (ca anul trecut), ci doua sectiuni off, care completeaza imaginea „oficiala“ a teatrului romanesc de repertoriu cu cele „alternative“, ale initiativelor particulare, de avangarda etc.
O prezentare a intregului Festival - saptamina viitoare, dupa gongul sau final…
Sa începem cu o întrebare stereotipa: care au fost criteriile de selectie anul acesta?
Nu ne-am adunat înainte ca sa stabilim un set de criterii, ele au rezultat în mod natural, adica a fost vorba despre spectacolele care ne-au placut tuturor în masura în care a fost cu putinta pentru ca, atunci cînd e vorba de mai multe persoane care trebuie sa produca un choice, cum se spune, unic, nu e întotdeauna foarte simplu sa unifici gusturile, sa gasesti chiar în toate cazurile o coincidenta de opinii. A fost întîi un fel de cernere, sa zicem asa, dintr-o sita mai larga a spectacolelor pe care le vazuseram, le-am mai vazut apoi pe parcurs din momentul în care ne-am constituit în echipa si, prin decantari succesive, s-a ajuns la rezultatul care a ramas. A fost o oarecare graba în rezolvarea select