Intre 23 si 24 noiembrie a avut loc la Sinaia seminarul Scoala la rascruce - Schimbare si continuitate in invatamintul obligatoriu, organizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, Centrul Educatia 2000+ si Consiliul National pentru Curriculum. Bucurindu-se de participarea semnificativa a celor implicati in realizarea obiectivelor reformei educationale, de la inspectori scolari si persoane cu functii de decizie la cercetatori si autori de programe, seminarul a avut ca punct de pornire datele, informatiile, interpretarile si evaluarile despre stadiul actual al reformei curriculare continute in raportul Scoala la rascruce, initiat de MEC si CNC in cadrul Proiectului de reforma a invatamintului preuniversitar (Education Reform Project - RO 3742), co-finantat de MEC si de Centrul Educatia 2000+.
Dezbaterile s-au desfasurat in cadrul a trei sectiuni distincte: Dezvoltare curriculara - Pregatirea trecerii la invatamintul obligatoriu de 9 ani, Structura si coerenta programelor scolare (moderatori: Matei Cerkez si Nicolae Nicolae), Curriculum si formarea personalului didactic - Curriculum preuniversitar si curriculum universitar, Formarea psihopedagogica a viitorilor profesori, invatatori, insititutori, Formarea continua si folosirea experientelor generate de procesul de reforma (moderatori: Dan Potolea, Ioan Neacsu) si Politici curriculare de perspectiva - Echilibru si ponderi la nivelul planului de invatamint, Managementul scolar si noul curriculum, Procesul de elaborare, revizuire si aplicare a curriculumului national (moderatori: Liliana Preoteasa, Adrian Miroiu).
Desemnind prin curriculum ansamblul proceselor educative si al experientelor de invatare prin care trece elevul pe durata parcursului sau scolar, discursul despre reforma sistemului de invatamint vizeaza in primul rind „innoirea si ameliorarea permanenta a ofertei de invatare“ care i se propune elev