De 12 ani, la Fabrica de Avioane din Craiova, ca de altfel la toate societatile in care statul este actionar majoritar, domneste o stare de tensiune. Teama ca-si pierd locurile de munca i-a scos de foarte multe ori pe salariati in strada. Ultima manifestare de acest gen a avut loc marti, 27 noiembrie, cind peste 1.500 de angajati au blocat Drumul European 70. In cadrul emisiunii „Craiova in direct“, difuzata joi seara la Radio Sud, pentru prima data, sindicatele si patronatul au pus degetul pe rana: Fabrica de Avioane de la Craiova trebuie lasata de catre ministerele abilitate sa-si vinda singura produsele. Atita timp cit nu poate decide cit si cui sa vinda, uzina este condamnata la faliment,iar statul trebuie sa o ajute sa produca si nu sa o impiedice.
De aproximativ 12 ani, Fabrica de Avioane Craiova este intr-o stare de letargie. Fara comenzi ferme, fara a avea posibilitatea de retehnologizare, uzina a asteptat „pomenile“ statului. In ultimii patru ani, Fabrica de Avioane de la Craiova nu a avut nici o comanda ferma, lucru care a dus la aparitia unei situatii de criza, peste 1.000 de salariati urmind sa fie disponibilizati incepind cu 1 ianuarie 2002.
Nicolae Deneanu, directorul fabricii, sustine ca atita timp cit societatea este calata pe monoprodus, somajul este iminent: „Partea delicata la Fabrica de Avioane este ca, din trei sectii de productie, doua sint strict specializate. Pentru a transforma cele doua sectii - structuri si montaj general de aeronave - este nevoie de investitii. Situatia grea de acum deriva din 1997, cind n-a existat preocuparea pentru diversificarea gamei de produse. Fara sprijin financiar si politic, nu putem pastra un numar mare de personal. Putem fi ajutati prin includerea societatii noastre pe programe de offset. Singuri nu putem rezolva problema de la Fabrica de Avioane“.
Cornel Mondea, prefectul de Dolj, este