Sustine patroana firmei M&R, al carei produs depaseste cu 17% cantitatea de apa prevazuta in standarde "Salamul de vara nu e uscat, e asa cum il considera fiecare producator. In plus, standardele noastre sint secrete, nu stiu de unde le-ati aflat". Atit a avut de spus Marioara Mihalcea, patroana de la M&R, firma al carei salam de vara contine 67% apa. "Monitorul" a cumparat din galantarele magazinelor alimentare iesene salam de vara de la patru producatori diferiti. Mostrele au ajuns apoi in laboratorul Directiei Sanitar-Veterinare (DSV), pentru a se stabili procentajul de apa din fiecare. Salamul de vara produs de "Bing Bang" avea 52,7% apa, cel de la "Kosarom", 54,3%, cel de la AF "Oniciuc" din Botosani, 56,2%, iar cel de la M&R, 67,2%. Conform standardelor Romaniei, care prevad un procentaj de maximum 50% apa la acest tip de salam, nici unul din produsele enumerate nu este corespunzator. Cum insa in calcul se ia standardul de firma (SF), stabilit de fiecare producator in parte, variatiile sint permise. Chiar si asa, numai "Kosarom" era in regula, avind prevazut in SF 58% apa, in timp ce "Bing Bang" si AF "Oniciuc" prevedeau 50%, iar M&R - 62%. "Ma axez pe produsele mai scumpe" La magazinul "Elycon Star", salamul produs de "Oniciuc" avea termenul de garantie depasit de pe 19 noiembrie. "Pentru o astfel de neregula, amenda este de 30 milioane lei", a declarat seful Oficiului pentru Protectia Consumatorului (OPC), Ioan Haraga. Patroana magazinului sustine ca este vorba despre o greseala: "Etichetele sint gresit inscriptionate, dar in certificatul de garantie de la firma se specifica termenul de 19 decembrie", a declarat ieri Elena Vatavu. Aceasta a adaugat ca prefera sa vinda preparate doar de la citiva producatori: "Ma axez pe produsele putin mai scumpe, dar de calitate, ca sa imi pastrez clientii". Aceeasi politica o adopta si administratorul magazinului "Super" Co