O sarbatoare a muziciiOrient Express- Cand jazz-ul intra in joc cu muzica populara -. Suntem in cocheta Sala Ascub din Bucuresti. Scena e ocupata de o orchestra care canta in draci, in vreme ce un barbat, purtand o tichiuta colorata pe cap si sosete de lana, se ridica de la pian, coboara in sala si...
O sarbatoare a muziciiOrient Express- Cand jazz-ul intra in joc cu muzica populara -
Suntem in cocheta Sala Ascub din Bucuresti. Scena e ocupata de o orchestra care canta in draci, in vreme ce un barbat, purtand o tichiuta colorata pe cap si sosete de lana, se ridica de la pian, coboara in sala si strange bani de la spectatori, lovind o toba cu zurgalai. Publicul este in delir. Asista la cel mai fantezist "Mars al miresei" auzit vreodata. Harry Tavitian si formatia Orient Express isi pot permite orice: glume, haos, armonie, stilizari ale folclorului balcanic, comunicare cu sala. Un supergrup exploziv, care a adunat pentru cauza "ethno-jazz"-ului muzicieni tineri, veniti din diferite zone ale tarii si ale muzicii (jazz, rock, blues).
Harry Tavitian
"Raspunsul publicului este mult peste asteptari"
- Au trecut aproape trei ani de cand ati "pus pe sine" acest grup. Cu ce ganduri ati pornit la drum si cum au evoluat lucrurile intre timp?
- Intentia mea a fost sa strang laolalta opt-noua muzicieni din generatia noua a jazz-ului romanesc, care sa aiba legatura cu fenomenul folcloric, cu traditia, cu muzica etnica. Am facut la inceput o lista mai mare si, dupa multe calcule pe hartie, m-am oprit la ei. Au acceptat cu totii si dupa un timp ne-am adunat la Cluj, am repetat o saptamana si am sustinut doua concerte in cluburi, concerte ce fusesera programate inca dinainte ca cineva, chiar si eu, sa stie cum va suna noua formatie. Asta se intampla in februarie 1999. A urmat lansarea in Bucuresti, la "Laptaria lui Enache", si ap