In aceasta luna, incepe evaluarea celor citorva sute de functionari publici din Prefectura Braila, consiliile Judetean si locale, precum si din serviciile publice descentralizate din judet. Evaluarea se face in baza unor criterii care trebuie aprobate prin Ordin al Ministerului Administratiei Publice, in fiecare an, modificarea periodica a acestora fiind explicata de catre secretarul general al Prefecturii locale, Mircea Fudulaiche, prin aceea ca, pe masura implementarii reformei in domeniul administratiei publice, se schimba importanta acordata unor criterii sau altora. Potrivit aceleiasi surse, evaluarea activitatii functionarilor publici braileni pe anul trecut urmeaza sa se faca pe baza a trei categorii de criterii. "Practic, exista trei tipuri de criterii considerate foarte importante, identificate cu litera A si a caror pondere este de 70% din nota finala. La categoria A intra, spre exemplu, realizarea obiectivelor, adaptabilitatea functionarului public respectiv si asumarea responsabilitatilor. La categoria B, intra criterii considerate importante si care vor insemna 20% din nota finala, iar la categoria C, intra criterii considerate mai putin importante, a caror pondere reprezinta 10% din nota finala. Aceasta nota finala se obtine pe baza unei formule care combina ponderile criteriilor cu media obtinuta la fiecare categorie", ne-a declarat Mircea Fudulaiche. Acesta a mai precizat ca notarea functionarilor publici, pentru fiecare criteriu, se face de la 1, inseamnind "nesatisfacator", pina la 5, "exceptional", iar nota finala se apreciaza astfel: intre 1 si 1,50 - nesatisfacator, intre 1,51 si 2,50 - satisfacator, intre 2,51 si 3,50 - bine, intre 3,51 si 4,50 - foarte bine, iar peste 4,51 - exceptional. Cit priveste efectele concrete ale evaluarii anuale asupra functionarilor publici, secretarul general al Prefecturii spune ca acestea se refera la insasi carie