Tabara de iarna Carbonart (curator: Stefan Rusu), organizata de Centrul pentru Arta Contemporana din Chisinau intre 17-23 decembrie 2001, s-a axat pe mediile foto si video. In intimitatea hotelului Stejaris, pe autostrada Chisinau-Leuseni, s-au reunit artisti din Moldova, Iugoslavia si Romania. Combinarea celor doua tipuri de imagini: statica (foto) si in miscare (video) a fost manipulata pentru a oferi o privire critica asupra cultivarii inflationare a imaginii care produce o reactie iconoclasta. In toate exercitiile artistice, motivul-cadru l-au constituit fragmentarea si defragmentarea identitara.
In foto-instalatia Expressions of the colors de Dusica Drazic, fixind aceeasi imagine pe mai multe tipuri de suporturi – metalic, pinza, hirtie si sticla –, autoarea a scos in relief atit obsesia imprastierii, a alienarii, cit si fascinatia refacerii intregului. Un efect puzzle compune si foto-instalatia Vivisectia, care, pentru a obtine o noua imagine, dicteaza rotirea cubului si coopteaza, astfel, privitorul.
In lumea actuala, fragmentata si destructurata, la fel ca si in lucrarea lui Dusica, istoriile pot fi combinate, schimbate sau permutate, la fel ca un cub, iar istoriile noastre, autentice sau fictive, sint decupate, selectate, mixate, producind un hipertext la care participam cu totii.
Instalatia video Radio Chanson de Nicu Ilfoveanu a urmarit, in schimb, dinamizarea unor cadre imobile prin proiectia pe o imagine picturala a unor secvente in care un barbat curata un drum de zapada. Tehnica palimpsestului a activat, astfel, un potential de expresie mut, rezultind o videopictorialitate. Proiectia dia-video Hitch-hike a aceluiasi autor sustinea dinamica imaginii prin efectul repetitiv, accentuind mai cu seama caracterul procesual al artei video: mai multe masini venind din directii opuse isi intersectau si suprapuneau traseele.