Aproape de sfîrşitul anului trecut, încă o sală de spectacole a intrat în circuitul teatral din Bucureşti, cea cunoscută sub numele Rapsodia, de pe şi mai cunoscutul Lipscani. Trebuie spus că este un proiect mai vechi, iniţiat de UNITER în vremea cînd existau idei şi energii pentru a reda, într-un amplu program al Uniunilor de Creaţie şi nu numai, acelei zone a Capitalei funcţia şi parfumul de altădată. Rapsodia a devenit sediul Centrului Cultural European, un loc care se doreşte deschis iniţiativelor spirituale de anvergură, dinamice, flexibile. O vreme nu s-a întîmplat nimic, din păcate. Iată că o întîlnire între mai multe minţi neliniştite a făcut să se spargă gheaţa. Fundaţia Centrul Cultural European, Compania Passe-Partout D.P. în parteneriat cu UNITER şi EUROTIN au făcut posibilă producţia Made in România, un spectacol după scenariul şi în regia lui Dan Puric. Un artist complex, extrem de preocupat şi muncitor, în sensul cel mai nobil al cuvîntului, dedicat - minte, trup şi suflet - teatrului, care a descoperit acum cîţiva ani un culoar liber ca gen şi formulă de spectacol şi s-a gîndit să-l populeze. La început a fost Pantonimia. A urmat poate cel mai împlinit, rotund şi rafinat dintre proiecte, Toujours l'amour, la Teatrul Naţional din Bucureşti (sala Atelier). O construcţie scenică non-verbală în care armonia dintre idei, expresivitatea şi culorile ei, materializarea în substanţa poantei, a gag-ului spumos şi inteligent, frumuseţea gestului şi a compunerii lui, spectaculosul ritm al paşilor de step, comentariul muzical, atmosfera filmului mut, poezia luminilor, cheia costumelor, eleganţa simplităţii, armonia dintre toate acestea, repet, a fost cuceritoare. Relaţia dintre Dan Puric şi partenera sa, actriţa Carmen Ungureanu, este şi rezultatul implicării coregrafei Malou Josef, un extraordinar profesionist al scenei şi al scenografei Liliana Cenean. Din