In ziua de 20 februarie 2002, Solidaritatea Universitara a organizat o intilnire cu reprezentantii editurilor cu profil pedagogic si organizatii ale societatii civile, pentru a semnala factorilor de decizie si opiniei publice pericolele pentru calitatea actului de invatamint si pentru buna functionare a statului de drept care decurg din recentele dispozitii ale Ministerului Educatiei si Cercetarii privind aprobarea manualelor scolare. La dezbateri au participat reprezentantii Asociatiei Editurilor cu Profil Pedagogic, ai principalelor edituri care publica manuale - dintre care amintim editurile All, Corint, Cavaliotti, Humanitas, Macmillan, Oxford, Sigma, Teora s.a. - decani de facultati, universitari, profesori si cercetatori, precum si reprezentanti ai principalelor ziare si posturi de televiziune. De asemenea, a participat si un reprezentant al MEC.
Discutiile au desprins citeva concluzii importante, pe care le supunem atentiei MEC si opiniei publice:
1. Manualele scolare sint finantate de la buget exclusiv pentru clasele I-VIII, in vreme ce manualele de liceu sint cumparate de elevi. E firesc ca pretul sa fie, in ambele cazuri, rezonabil. MEC incearca insa sa scada costurile cu pretul ignorarii calitatii intelectuale si didactice a manualelor, introducind ideea de pret minim obligatoriu, in detrimentul continutului informativ si al atractivitatii manualelor. Prin marirea excesiva a ponderii pretului in evaluarea prin licitatie a manualelor de clasele I-VIII, precum si prin inlocuirea mecanismelor de piata libera cu un concurs de preturi la manualele de liceu, nu numai ca valoarea si calitatea formativa a manualelor va avea de suferit, dar se va reveni, pe cai ocolite, la manualele sarace si standardizate din clasa manualelor unice. In acelasi timp, MEC nu cheltuie integral nici macar sumele din bugetul propriu destinate completarii fondulu