Evident, derularea de afaceri de catre Primarie cu firme private avand proprietari sau actionari chiar consilieri locali a avut o contributie cu mult mai importanta. Ca domeniu "atacat" prin dizolvarea Consiliului General al Capitalei, acesta nu putea fi lasat de Guvern balta si nici chiar in coada de peste! Dar, reprezentanti ai partidului de guvernamant au gasit o alta formula: au propus aplicarea prevederii de incompatibilitate doar la Bucuresti, intrucat aici se vor desfasura noi alegeri! In restul tarii respectiva incompatibilitate ar urma sa opereze tot dupa alegerile din 2004.
Reglementarea cat mai precisa a "conflictului de interese" n-ar rezolva, desigur, problema coruptiei. Dar, evident, ar crea o stavila importanta in calea acesteia. Ar exista astfel un instrument concret in incriminarea actelor de coruptie si de mulgere clientelara a banului public, instrument care, daca s-ar dori intr-adevar, ar putea fi folosit de catre organele abilitate.
Si tot atat de evident s-ar ridica o bariera in calea agresiunii la care este supus permanent banul public. Desi, pentru a fi pe deplin obiectivi, reglementarea "conflictului de interese" nu ar putea bloca decat o parte din devalizajul banului public, care se produce pe numeroase alte cai: licitatii trucate in privatizari, concesionari si achizitii publice; inginerii financiare de atragere in banci sau in fonduri de investitii a banului public spre a-l face disparut in buzunare private, desigur cu complicitatea celor care au in administrare banul public; angajarea de garantii guvernamentale in contracte comerciale private fara impact social sau strategic; in sfarsit, exonerarea pe criterii netransparente de datorii a rau-platnicilor la bugetele publice. Reglementari care sa clarifice procedurile in materie si sa elimine discretionismul politic in aceste domenii sunt absolut indispesabile.