O problema creata de proprietari la care RAJAC Iasi raspunde cu promptitudine
Diferentele dintre consumul inregistrat de apometrul general la nivelul asociatiei de locatari si suma consumurilor individuale inregistrate la nivelul apartamentelor au devenit un fenomen prezent la foarte multe asociatii. Problema cea mai mare, resimtita de catre populatie, este ca facturarea se face conform consumului inregistrat la apometrul general, mai mare, si nu conform consumului individual inregistrat la nivelul fiecarui apartament. Foarte multi proprietari intreaba: "De ce sa platesc mai mult decat consum? Doar de aceea am platit apometrele si montarea lor in apartament: ca sa platesc exact cat consum si nu consumul vecinului."
Iar de cele mai multe ori aceste persoane dau vina pe RAJAC Iasi. Lucrurile nu stau chiar asa de simplu pe cat ar parea la prima vedere. Pentru a deslusi adevarata problema, reporterii Ziua de Iasi au mers la mai multe asociatii de locatari, o parte care s-au confruntat cu aceasta problema, altele care inca nu s-au confruntat. Astfel, am realizat o serie de articole ce le vom difuza incepand cu acest numar, al caror scop este tocmai de a inlatura confuzia, de a prezenta intr-un mod obiectiv factorii care conduc la aceasta problema si cum poate fi ea rezolvata. Veti vedea ca atitudinea acelor persoane despre care vorbeam este total gresita, fiind ceva de genul: "Treaba RAJAC -ului, ca de aceea este acolo, sa o rezolve". De fapt, miezul problemei este chiar in terenul proprietarilor si a asociatiilor de locatari.
Una din asociatiile de proprietari care s-a confruntat cu problema diferentelor dintre consumul general inregistrat si suma consumurilor individuale inregistrate la nivelul fiecarui apartament este Asociatia de Proprietari Bloc L9 din Strada Garii nr. 17. Asociatia, imediat dupa infiintarea sa, in septembrie 199