Putini dintre iesenii care se enerveaza zilnic din cauza RATC in statii stiu, probabil, ca RATC a avut, numai anul trecut, pierderi de 25 de miliarde de lei, bani pe care iesenii contribuabili la bugetul local ii vor acoperi, indirect, din buzunar. Dar si mai putini dintre acestia stiu ca, in timp ce RATC se afunda intr-o situatie ce doar eufemistic se poate numi faliment, directorul regiei, Petru Girlea, cumpara combustibil, in cantitati imense, la un pret cu mii de lei mai mari pe litru decit cel de la pompa. Dupa cinci ani de sefie la regia de transport in comun, directorul Pentru Girlea pare sa nu fi invatat nici cel mai elementar principiu al economiei de piata: pretul cel mai bun atunci cind cumperi e pretul cel mai mic, calitatea produsului fiind aceeasi in ambele cazuri. Contrar acestui principiu, RATC achizitioneaza motorina la preturi mai mari decit cele existente la pompele din oras, sau la alti furnizori de combustibil, chiar daca regia nu cumpara un plin de Dacie odata, ci sute de tone. Numai in prima luna a acestui an, gaura adusa regiei, aplicind aceasta practica paguboasa, depaseste 500 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, o regie aflata in pragul falimentului arunca banii pe fereastra, RATC platind, luna de luna, suplimentar, citeva sute de lei pentru fiecare litru de motorina care intra in rezervoare. "Nu am lichiditati" Explicatia lui Girlea pentru acest tirg anapoda e una si aceeasi de citiva ani: "Nu am lichiditati. Iau combustibil pe datorie, pe care-l achit in doua-trei luni". Argumentul adus de seful RATC este contrazis tocmai de datele statistice aflate in contabilitatea regiei. Un exemplu elocvent in acest sens este relatia contractuala pe care a dezvoltat-o RATC in 2001 cu o firma dintr-un sat din judetul Neamt, care comercializeaza produse din cauciuc. In schimbul mochetelor de cauciuc care capitoneaza podeaua tramvaielor, regia a platit a