Datorii de miliarde de lei, tentativa spectaculoasa de furt, falimente rasunatoare, urmarire prin Interpol, iata, pe scurt, povestea legata de trei nave romanesti, blocate in SANAB. De ani de zile, navalistii braileni incearca sa recupereze de la Compania Romana de Pescuit Oceanic Tulcea o creanta de peste 10 miliarde de lei. Aceasta provine din reparatii la trei pescadoare ale CRPO. O companie americana si-a declarat intentia de a inchiria navele Luna martie va marca un moment important in ceea ce priveste recuperarea, de catre SANAB, a unei datorii ce depaseste 10 miliarde de lei, reprezentind contravaloarea reparatiilor efectuate la trei pescadoare ale Companiei Romane de Pescuit Oceanic (CRPO) din Tulcea. Aceasta, deoarece o renumita companie americana si-a declarat intentia de a inchiria doua dintre cele trei nave. In plus, partea americana este interesata de preluarea CRPO Tulcea. Astfel, la urmatoarea sedinta a judecatorului sindic al companiei tulcene, din data de 14 martie, americanii s-au angajat sa vina cu propuneri in ceea ce priveste plata datoriilor acumulate de cele trei pescadoare si conditiile de reparare a acestora. Intentia conducerii Santierului Naval Braila este aceea de a determina partea americana sa continue, in orasul nostru, reparatiile la navele "Oltet" si "Magura". In ceea ce priveste recuperarea creantelor, conducerea santierului ia in calcul o posibila cesionare a acestora sau reesalonarea lor. Astfel, incep, in sfirsit, sa se limpezeasca apele in jurul celor trei nave blocate de mai bine de sase ani, in danele santierului naval. "Salvatorul" american, pe numele sau de persoana juridica, "VILLA HOLDINGS NEVADA", a intrat pe aceasta scena, in lumina directa a reflectoarelor, abia spre sfirsitul anului trecut, dupa ce a finantat o firma britanica, in incercarea de a achizitiona patru dintre pescadoarele CRPO. Mai bine zis, a incercat fente