Asa catalogheaza consilierul municipal PD, Ionel Mihalache, ex-directorul RA "Zona Libera", darile percepute agentilor economici de catre Directia Administratiei Portului Braila. DAP percepe oricarui autovehicul care intra in port o taxa zilnica echivalenta cu 0,8 pina la 4 dolari. Asta este valabil inclusiv pentru cei care vor sa mearga cu masina la Vama sau la "Hercules". Mihalache sustine ca masura respectiva se va repercuta in activitatea operatorilor economici din perimetrele Zonei Libere Braila, care, in acest fel, se vor orienta catre Zona Libera si spre Portul Galati Accesul masinilor in Portul Braila se face contracost. Masura a fost pusa in aplicare de catre Directia Administratiei Portului (DAP) Braila, in baza unei hotariri a Consiliului Local Municipal, emisa in anul 2001. Un abonament trimestrial de acces in port pentru un autovehicul mai mic de 1,5 tone costa 200.000 lei, iar pentru masinile care depasesc acest tonaj, 700.000 lei. Taxele zilnice de utilizare a drumurilor de acces, oscilind intre 25.000 - 125.000 lei/auto, in functie de capacitatea de transport, sint incasate la cele trei posturi de control, amenajate in zonele Vadul Rizeriei, Vadul Imparatul Traian si Drumul National 22. Actul normativ care a generat aceasta situatie este, de fapt, o hotarire de guvern, prin care se transmit in administrarea autoritatilor publice locale o parte dintre mijloacele fixe apartinind domeniului public al statului. In baza acestei hotariri, la finele anului 2000, Directia Administratiei Portului Braila a semnat un contract comercial cu SC "Hercules", prin care aceasta din urma preia activitatea de taxare, paza si control in port. "Noi sintem o institutie ale carei venituri provin din surse extrabugetare, cu alte cuvinte, ne autofinantam. Contractul cu «Hercules» prevedea ca, anual, sa incasam 141 milioane de lei, suma din care era dedusa, apoi, contravaloarea