Pe stradă, în cutia de scrisori sau în revistele frumos colorate ofertele promoţionale se ţin lanţ. Aşa cum am mai scris, bucăţile de hîrtie înţesate de promisiuni se numără printre puţinele lucruri care ni se oferă gratuit. Şi, cu toate acestea - sau tocmai din acest motiv ne ferim de multe ori să le luăm, sau acceptăm, ca şi cum ar fi ceva necurat. Multe dintre ele ne prezintă texte anoste, aparţinînd cotidianului cenuşiu al promoţiei formale. Altele se străduiesc să ne fie pe plac cu orice preţ, să ne inducă stări, vădit vesele sau serioase, să ne zgîndăre poftele şi aspiraţiile. McDonald's, de pildă, promovîndu-şi mai noii cartofi franţuzeşti, vrea să fie neapărat sprinţar: "Trei produse frumuşele, 10.000 cîştig la ele" spune primul vers-ghicitoare dintr-o serie de 9. Ghicitoarea nu e de fapt, reală, pentru că răspunsul se află, evident, în josul paginii, scris invers, ca-n revistele pentru copii sau exerciţiile de gramatică. Răspunsul este, evident, ar spune cunoscătorii, "Mc Meniu". Toate soluţiile la pseudo-ghicitorile de care pomeneam trebuie aşezate într-o integramă, al cărui centru construieşte, ingenios, numele McDonald's. Integrama ghicitoare îşi propune să definească celebra firmă prin propriile produse, cu accent pe cele noi, şi mai ales, pe reduceri şi preţuri confortabile. Tonul adoptat e familiar, abundînd în diminutive şi epitete apologetice. "Crocanţi", "rumeniţi", "aromaţi", "rumeni, buni, rotofei", "calzi" sînt însuşirile produselor McDonald's cel mai des menţionate, conturînd imaginea idilică a unei bucătării familiar-strălucitoare. Pe lîngă diminutive şi epitete, determinările exacte, numerice şi temporale sînt aproape la fel de prezente în integrama-definiţie: "Luni şi marţi sînt zile pline de oferte pentru tine"; "Rumen,
bun şi rotofei, luni dai 14.000 şi-l iei"; "Are-un frăţior, zis şi hamburger. Marţea-i 14.000 de lei, nu reziş