•Bacaul si Iasul s-au luptat pentru a obtine un imprumut de 5 milioane de euro, din fonduri Phare, prin Agentia de Dezvoltare Regionala Nord- Est, pentru dezvoltarea infrastructurii de afaceri a aeroporturilor
In lupta, devenita de acum clasica, dintre Iasi si Bacau pentru a atrage cat mai multi bani din finantari externe pentru dezvoltarea infrastructurii din cele doua judete, Iasul a obtinut, in cele din urma, o victorie, dupa multi ani de infrangere. Vicepresedintele Consiliului Judetean, Nicolae Ivanciu, a anuntat ca Bacaul s-a retras din cursa obtinerii celor 5.000.000 de euro pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportului. "Bacaul a renuntat la aceasta competitie pentru a obtine cei 5 milioane de euro de la Agentia de Dezvoltare, pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportului. Autoritatile bacauane trebuiau sa depuna proiectul pana la data de 14 martie si nu l-au depus", a declarat Ivanciu.
Pentru cei 16 milioane de Euro pusi la bataie de Agentia de Dezvoltare Nord-Est prin programe Phare, au fost depuse mai multe proiecte de catre Consiliile Judetene din Bacau, Vaslui, Suceava si Iasi. Marea batalie s-a dat insa intre Iasi si Bacau, pentru 5 milioane de euro, solicitati pentru dezvoltarea infrastructurii de afaceri a aeroporturilor din cele doua judete.
Consiliul Judetean Iasi a depus un proiect pentru dezvoltarea zonei cargo si, implicit, a infrastructurii de afaceri a aeroportului din Iasi. Proiectul include modernizarea caii de rulare, a platformei de operare aeronave, construirea unor spatii de parcare, precum si a unor rezervoare de apa. Daca Iasul va obtine banii din fondurile Phare, investitia ar putea fi gata in anul 2004. Valoarea totala a proiectului se ridica la suma de 7.676.837 de euro, din care 5000.000 de euro ar putea fi obtinuti din fonduri Phare, 1.660.000 din Fondul National de Dezvoltare, iar 1.016.837 repr