Defectiuni tehnice la motor
Ziua de ieri trebuia sa fie una obisnuita, de antrenament, pentru escadrila de avioane de lupta MIG 21 Lancer, de la U.M. 01969 din Cimpia Turzii. Dupa decolarea avioanelor si efectuarea citorva manevre, unul dintre pilotii care facea parte din formatia de lupta, locotenentul Catalin Miclos (27 de ani), a transmis prin statie catre comandantul zborului ca are probleme la motor. ?A spus ca avionul are o stagnare de turaj spre oprirea motorului. In acel moment, seful zborului i-a dat ordin locotenentului Miclos sa se catapulteze?, declara comandantul UM 01969, comandor Gheorghe Matei.
Dupa ce a indepartat avionul de zonele locuite, pilotul s-a catapultat, apoi aparatul s-a izbit de coama unui deal situat in apropierea de ?Valea Sindului?, din comuna Sandulesti, judetul Cluj fara sa provoace pagube materiale. Era ora 14.23. Unul dintre martorii accidentului este ciobanul Ioan Kadar, care se afla pe deal cu turma de oi. ?Eram cu oile si am auzit un zgomot mare produs de avioanele care zburau. Cind s-au apropiat, am vazut ca unul dintre ele zbura pe laterala.
Am crezut ca asa trebuie sa zboare, numai ca, imediat, am observat ca pilotul a sarit si a cazut pe cimp?, povesteste ciobanul. Dupa ce s-a lovit de coama dealului, ramasitele avionului au fost imprastiate pe o raza de citeva sute de metri patrati. Imediat, la fata locului s-au deplasat mai multe camioane cu soldati care au realizat un cordon de protectie a zonei de prabusire. Printre ramasite se putea zari armament neexplodat si chiar mitraliera de lupta a aparatului de zbor. Singura piesa ramasa intacta in urma prabusirii este coada avionului.
Avionul a fost modernizat in urma cu un an
Potrivit comandorului Gheorghe Matei, avionul Mig 21 Lancer a intrat in compunerea escadrilei de la Cimpia Turzii in urma cu un an, dupa ce a fost modernizat la