- Social - nr. 61 / 28 Martie, 2002 Daca stai sa asculti opiniile transportatorilor de calatori care opereaza nu doar in Targu-Mures, unde isi au sediul firmele lor, ci in intreg judetul, neavizat fiind, esti tentat sa le dai dreptate, deoarece toti iti "argumenteaza", pe litere de lege, cata dreptate au. In realitate, dincolo de declaratiile de bune intentii pe care le au pentru a imbunatati conditiile de transport, de a asigura mijloace moderne si civilizate, poti usor desprinde interesele financiare ale fiecaruia. Ieri, cei 20 de agenti economici care au ca obiect de activitate transportul de persoane cu autovehicule, constituiti prin liber consimtamant in Asociatia "Model Trans", cu un patrimoniu reprezentand 20 de autobuze si 100 microbuze, toate dispunand de conditii optime, au prezentat presei intentiile pe care le au pentru a contribui la optimizarea transportului de calatori in judetul Mures, implicit in municipiul resedinta de judet, concluzionand ca exista toate premisele ca toti transportatorii sa poata desfasura activitati benefice, atat pentru ei, cat si pentru populatie, concomitent cu o protectie sociala reala a soferilor. Cu conditia eliminarii monopolului impus de 2-3 transportatori din Targu-Mures care se folosesc, in intentiile lor, inclusiv de pozitiile politice pe care le ocupa. In context a fost acuzata SC Transport Local ca in loc sa imbunatateasca de la luna la luna calitatea mijloacelor de transport, dimpotriva, le distruge, pentru asa-zisele "economii" la capitolul reparatii. Consecinta: tot mai multe autobuze "cad" pe trasee, prezinta nesiguranta - vezi cazul autobuzului cu directia defecta - si altele. In ce priveste transportul judetean s-a spus ca, de fapt, la SC Transport Calatori, se urmareste doar incasarea taxei pentru utilizarea autogarii din moment ce autobuzele au fost vandute soferilor care, nu doar ca le exploateaza, ci si