- Cultural - nr. 63 / 30 Martie, 2002 Concertul de joi seara al Filarmonicii a prilejuit intalnirea cu doi dintre cei mai iubiti muzicieni de catre publicul targumuresean, si anume, marele dirijor ILARION IONESCU-GALATI si talentatul sau fiu, violonistul FLORIN IONESCU-GALATI. In debutul programului am audiat "Rugaciunea Domneasca" a Feliciei Donceanu, lucrare binevenita in aceasta perioada de curatire spirituala premergatoare marii Sarbatori a Pastelui, la care si-a adus contributia o formatie bine aspectata in ultimul timp - Corul barbatesc al Filarmonicii, condus de dirijorul VASILE CAZAN. In continuare, am ascultat o suita de balet - "Creatiunea" de Darius Milhaud -, o lucrare moderna, foarte interesanta, cu multe elemente de jazz, care a pus in lumina favorabila mai ales instrumentele de suflat. Partea a doua a concertului a constituit, de fapt, atractia principala a serii, prin evolutia magistrala a tanarului violonist Florin Ionescu-Galati, in partitura dificila, de mare popularitate, a Concertului nr.1 in Re major de Paganini. Verva, impetuozitate, pasiune, dar si sensibilitate sunt cateva caracteristici ale interpretarii sale. Caldura executiei, intonatia si timbrul de mare subtilitate au definit o interpretare exceptionala, atat in detaliul cel mai fin, cat si in intregul echilibrat, realizat cu bun-gust si exact cu doza necesara de "miere", departe de dulcegariile spre care te poate impinge o pagina a acestui compozitor. Acestea sunt consecintele fericite ale mediului muzical de inalta clasa in care s-a format solistul si a modelului de aleasa tinuta artistica pe care il reprezinta tatal sau, "mostenit" de tanarul interpret. Au fost impresionante abilitatea tehnica, in pasajele de mare virtuozitate, in duble, octave, staccato pe un arcus, salturi perfect curate, ca si maiestria cu care a trecut de la avalansele tehnice la partile lirice din ca