Teo Trandafir, ca vedetă de televiziune, ni se oferă zilnic pe PRO TV, în mereu aceeaşi versiune, dar Theo Herghelegiu ne propune la Teatrul Act, în doar două spectacole, trei ipostaze ale persoanei sale. Acestea o pun în evidenţă pe regizoare şi o dezvăluie pe autoare. Ca regizoare, a pus în scenă "Premiera" lui John Cromwell, în producţia Clarei Luiz Aguilera Orellana, şi "Sînteţi în direct cu Torquemada - Astă-seară despre prostie", după "Elogiul nebuniei" de Erasmus din Rotterdam, iar ca dramaturg, a scris scenariul celui din urmă spectacol. Cele trei feţe ale lui Theo Herghelegiu sînt toate interesante şi atrăgătoare, mai mult, ele sînt simptomatice pentru mişcarea teatrală alternativă, echivalentă cu ceea ce englezii numesc fringe. Stultitia despre care tratează Erasmus este situată în zona semiobscură dintre prostie şi nebunie, care include stupiditatea inspirată şi demenţa cu tîlc. Numele temut al lui Torquemada este purtat de animatorul unei emisiuni radiofonice interactive, bărbat încă tînăr, angoasat, obsedat de ratare. Personaje din memoria culturală bîntuie atît spaţiul fizic al studioului, cît şi spaţiul virtual al dialogului. Menestrelul şi femeia cu identitate dublă vin să tulbure comuniunea convenţională dintre crainic şi ascultători. Ei amestecă temporalul cu eternul, derizoriul cu semnificativul. Schimbul de replici încearcă să dea dimensiune dramatică unui text mai mult sapienţial decît filosofic. Efectul este de conversaţie snoabă între semidocţi, dar publicul, majoritar tînăr, absoarbe totul cu reală aviditate culturală. Ca în toate cazurile în care nu se mai vede ieşirea din hăţişul complicaţiilor intelectuale, se recurge, în final, la un foc de pistol. Theo Herghelegiu este, în acest caz, mai interesantă ca autoare decît ca regizoare. Spectacolul trăieşte prin vivacitatea lui Tudor Smoleanu, care face din crainicul radio un personaj c