- Politic - nr. 65 / 3 Aprilie, 2002 La 29 martie, MApN hotaraste si dispune "consemnarea" aeronavelor militare si civile MIG sau IL la sol. Decizia e impusa de frecventa cu care se prabusesc aparatele de la o vreme incoace, ultimul caz "consumandu-se" la 26 martie: al 3-lea MIG 21 Lancer fiind complet distrus, in urma impactului cu solul, langa Campia Turzii. Faptele il determina pe ministrul Apararii, Ioan Mircea Pascu, sa declanseze o ancheta complexa, trezindu-i suspiciuni mai ales anumite "coincidente nefericite", cum ar fi suprapunerea accidentului de la Calarasi cu vizita de evaluare a ambasadorului american sau a celui de langa Campia Turzii, cu ultima zi a summit-ului de la Bucuresti - "Primavara noilor aliati". Se pare ca s-a declansat un razboi ascuns in jurul programului de modernizare a aparatelor de zbor, care inseamna potentiali clienti. Pe langa nota proasta pe care o dau aceste evenimente aviatiei militare, regretabile sunt, in primul rand, pierderile umane, atat pentru familii, pentru armata, dar si pentru viitorul aviatiei, in general. Este stiut faptul ca un pilot de reactoare "se face" in ani buni si dupa multe ore de zbor. In cimitirul Ghencea din Bucuresti sunt alei intregi de morminte cu cruci sau cu elice de avion, avand placute cu nume, locurile accidentelor, ceea ce ar putea conduce la o statistica asupra numarului de MIG-uri cazute de prin 1964 incoace, de cand aviatia romana-sovietizata a fost inzestrata cu aceasta "marfa". Suparatoare mai este si tacerea, atat a presei, cat si a armatei sau Tarom-ului, ce a invaluit, pentru mult timp, in mister, chiar si fata de familiile indoliate, cauzele accidentelor, incepand cu cel de la Balotesti. Eroare de pilotaj? Firma con structoare? Oameni deranjati de la comenzi - de aerodrom? Dirijori de trafic din turnuri de control sau mecanici de intretinere nepriceputi? Se pare ca cei de la Uzina de