•Intr-o cutie amplasata la fiecare intrare a sapte spitale, fiecare pacient isi poate prezenta doleantele, sugestiile si reclamatiile referitoare la calitatea actului medical prestat •La externare, fiecare bolnav va completa un chestionar cu intrebari referitoare la actul medical din spital •Proiectul a fost inceput numai la Iasi
La fiecare intrare a sapte spitale iesene exista o "Cutie a asiguratului", cutie in care fiecare persoana isi poate prezenta parerile despre calitatea actului medical si despre modul cum a fost tratat de catre personalul medical. Totodata, poate aduce propuneri sau poate reclama anumite aspecte care l-au deranjat.
Aceasta initiativa apartine Asociatiei pentru Apararea Drepturilor si Intereselor Consumatorilor (APCONS) si Casei Judetene a Asigurarilor de Sanatate din Iasi. Organizatorii spera ca, in acest mod, vor putea fi cunoscute mult mai bine problemele cu care se confrunta pacientul sau asiguratul sistemului sanitar sau care sunt dorintele acestuia legate de actul medical. In acelasi timp, conform declaratiilor inginerului Vasile Cazan, presedintele APCONS, in functie de scrisorile pacientilor, se va elabora un pliant care sa contina drepturile pe care le are asiguratul. La externare, fiecare pacient va primi un chestionar pe care va trebui sa il completeze si sa il depuna in cutia aflata la intrarea in unitatea medicala respectiva. Intr-o prima faza, au fost intocmite un numar de 13 intrebari care se refera, in principal, la gradul de multumire al bolnavului fata de calitatea actului medical, la cazare, alimentatia primita in spital, la medicamente (daca acesteau au fost asigurate de catre spital sau cumparate de catre bolnav). Pacientul va putea spune in ce mod a fost ingrijit de catre personalul medical pe timpul noptii si in perioada week-end-ului. Chestionarul este anonim. Cutia asiguratului va fi deschisa