Atat liderii locali ai Partidului National Liberal, cat si cei ai Partidului Democrat sustin ca managementul falimentar de care a avut parte RATC in ultimii ani si intentia lui Simirad de a diviza Regia au in spate interesul unor oameni de afaceri care au de beneficiat de pe urma falimentului Regiei. "Strategia manageriala si, in primul rand, divizarea RATC in vederea privatizarii folsesc numai unor oameni obedienti politic. RATC nu a beneficiat in ultimii ani de sustinerea financiara a Consiliului Local, tocmai pentru a-i provoca falimentul. In ultimul an, nici nu a fost incheiat contractul dintre Primarie si RATC, iar Primaria nu a platit toate subventiile catre RATC", a declarat Spiridon Cretu, vicepresedinte al PD Iasi.
El a adaugat ca aceasta stare de lucruri nu a putut sa duca decat la degradarea transportului in comun, la scaderea sigurantei circulatiei si, impilcit, la scumpirea biletelor. "Primaria nu a avut grija decat de CITADIN. Bordurile din cartierul Alexandru au fost montate de CITADIN, dar pe cheltuiala RATC. Regia de transport a pierdut un contract de achizitionare a 50 de micorbuze, care puteau sa faca concurenta operatorilor de maxi-taxi, tocmai pentru ca nu a beneficiat de sprijinul Primariei. In schimb, a avut parte numai de contracte paguboase, cum este cel pentru achizitionarea a 40 de tone de sina de tramvai, cu penalitati de 1% pe zi", a mai spus Cretu.
O alta ipoteza sustinuta si de liderii locali ai PNL este ca, prin divizarea RATC, se urmareste preluarea terenului de langa Iulius Mall de catre oameni de afaceri influenti din Iasi. Consilierii locali ai PNL au sustinut, in cadul unei conferinte de presa, ca, dupa divizarea RATC si privatizarea sectorului de transport cu combustibil lichid, va fi facilitata vinderea acestui teren.
Constantin MAZILU
Atat liderii locali ai Partidului National Liberal, cat si cei a