Motivul suspendarii piesei ?Mutter Courage? este, in conceptia directoarei Anda Gandi, costul prea mare pe care? il implica o reprezentatie cu acest spectacol. Costuri ce constau in plata colaboratorilor antrenati in aceasta piesa. Adriana Grand declara insa ca spectacolul ei nu presupune cheltuieli exagerate. ?In nici un caz mai mari decit cele pe care le au alte spectacole scoase de actuala directiune?.
Este o practica curenta
Cazul de la Timisoara nu este singular. Adriana Grand spune ca la Teatrul National din Cluj, alte trei spectacole realizate de ea au fost scoase atunci cind s-a schimbat directiunea, desi? se jucau cu salile arhipline. Este vorba? de ?Becket?, de Jean Anouilh, de ?Tom Paine?, de Paul Foster si de ?Visul unei nopti de vara?, de W. Shakespeare, toate in regia lui Victor Ioan Frunza. Ba chiar mai mult, spectacolului din urma i s-au casat decorurile, evident fara acordul scenografei, pentru ca acesta sa nu mai poata relua. Si la Opera Nationala din Bucuresti, spectacolul de balet ?Rosu si negru?, a caror decoruri? purtau semnatura artistei, a fost scos prematur? de pe afis de noua conducere a institutiei. Contestarea valorilor este o metoda curenta in teatrele din Romania, declara Adriana Grand. Fiindca s-au investit bani, ele ar putea sa se joace pentru a se amortiza cheltuielile, incearca pragmatic scenografa sa explice motivele existentei unor spectacole, care sint apreciate in unanimitate ca fiind foarte bune. Daca luam in considerare ca cea mai buna piesa de anul trecut, ?O scrisoare pierduta?, realizat de Tocilescu la Nationalul bucurestean, a avut aceeasi soarta,? perspectivele sint sumbre. Cind un spectacol care cistiga marele premiu al UNITER, for considerat cel mai competent in evaluarea teatrala, este scos de? pe afis de noua conducere, apare o intrebarea fireasca: Recunoasterea unei valori artistice inseamna