- Diverse - nr. 73 / 13 Aprilie, 2002 Prima parte a acestei povesti a automobilului s-a incheiat cu inventarea carburatorului si radiatorului de catre Wilhelm Maybach, precum si a suspensiei independente, intre anii 1893-1898. Continuam a merge pe cararile istoriei automobilului si incepem cu... Henry Ford, inginer la fabrica de becuri Edison din Detroit. In dupa amiaza unei zile de vara a anului 1896 turna cu galeata. Se pornise o ploaie-ploaie. Tocmai atunci si-a gasit de lucru inginerul la automobilul lui, construit de el. Ii facea proba prin curtea fabricii. Construise insa un automobil fara frane, asa ca s-a oprit in zid. Peste sapte ani de la acel eveniment, cu 28.000 de dolari investiti de o companie miniera, Ford isi creeaza propria firma de automobile si, in 1908, amatorii "cailor putere" au la dispozitie o masina Ford T, din care au fost construite, bineinteles, in timp, 15.456.868 de bucati, toate vopsite in negru. Ford la 1896, Ford si astazi... 1898, 1899. In primul an mentionat, Louis Renault construieste primul model numit Type A. Renault avea atunci doar 21 de ani. Dupa un an, in 1899, apar Mercedes, al lui Daimler. Cum? In zona Rivierei franceze, Daimler avea ca agent de vanzari pe Emil Jellinek, din Moravia. Comandand un numar de 36 de masini, cifra impresionanta pentru acea vreme, moravianul a pus o conditie: modelul sa poarte numele fiicei sale, Mercedes, de 10 ani. Daimler, care vroia sa-si boteze masina cu prenumele sotiei sale, Emma, a acceptat. Lui Mercedes, in acelasi an, ii urmeaza Fiat, companie fondata de Giovanni Agneli di Bricharesio si Carlo Biscaretti di Ruffia. Pe la 1900, masinile aveau forma unei calesti fara amortizoare, iar pneurile se spargeau repede. Cam asta era situatia. La trei ani distanta, Mary Anderson "mestereste" stergatorul de parbriz, ca in 1917, Charlotte Bridgewood sa creeze prima varianta automatica a parbrizului