Sub tilul Prietena Artei şi Culturii (chiar aşa, scrise cu majusculă), Allianz-Ţiriac asigurări a demarat un proiect expoziţional fără precedent pînă acum pe piaţa românescă, în situaţia în care încercările altor companii de a crea şi de a susţine evenimente artistice asemănătoare nu au depăşit nivelul unui binevoitor amatorism. Este vorba de organizarea unei serii de expoziţii care să facă vizibilă arta românească şi dintr-un alt unghi decît acela oficializat prin tradiţie şi prin uz: unghiul mediului de afaceri, al lumii reale, al consumatorului de bunuri simbolice mai mult sau mai puţin spontan, dar cu atît mai relevant în reglarea funcţiei publice a creaţiei artistice. Iniţiat printr-o expoziţie de colecţionar, aceea a lui Mihai Gavrilă, expoziţie în care plaja exponatelor a fost mai largă, ea privind în mod diversificat şi exclusiv problematica modernităţii, el continuă prin organizarea unei expoziţii de pictură a Paulei Ribariu, adică a unei expoziţii personale, de autor. însăşi alegerea Paulei Ribariu ca partener într-un astfel de proiect este semnificativă şi ea ar merita o discuţie separată pentru că, mai întîi, Paula Ribariu nu este un artist cu o prezenţă publică agresivă şi, în consecinţă, alegerea sa nu poate fi efectul unei presiuni a contextului, iar, în al doilea rînd, chiar pictura ei este una dificilă, cu problematizări plastice şi subtextuale multiple, atît de îndepărtată de aşteptările comode şi de convenţiile comerciale. Cu alte cuvinte, Paula Ribariu nu a fost aleasă conjunctural, în virtutea vreunui stereotop al momentului, ci în urma unei deliberări foarte serioase şi în condiţiile unei clare evaluări de ordin profesional. Iniţiatorul şi managerul acestui proiect, a cărui importanţă absolută este mult mai mare decît valoarea sa de eveniment artistic, este chiar directorul de marketing al companiei, Dl Sorin Zaharescu, iar acest fapt, car