•Timp de 5 ore, reteaua Dialog-Orange a fost inoperanta pe zona Moldovei •Un echipament securizat, din centrala Bacau, s-a defectat •Specialistii sustin ca producerea unui asemenea incident are o foarte mica probabilitate •Oamenii de afaceri au pierdut multe milioane de lei in perioada in care telefoanele mobile au fost inutilizabile •Cei nemultumiti vor fi compensati de operatorul Orange pe baza sesizarilor primite de la abonati
Ieri, intre orele 11.00 si 16.00, abonatii retelei de telefonie mobila Dialog-Orange au avut neplacuta ocazie de a nu putea utiliza celularul. Mesajul aparut pe ecran indica faptul ca nu exista semnal in zona Moldovei. Motivul il constituie, conform declaratiilor celor din compartimentul "Maintenance", Centrul zonal Bacau, "caderea unui echipament securizat si a rezervei din centrala care deservea o zona mai mare".
Aceleasi surse au sustinut ca echipamentul respectiv este similar unui calculator si, in momentul cand a fost prea mult solicitat, a cedat. "Un asemenea incident se produce foarte rar, practic o data la 10 ani. A fost o situatie neplacuta, dar angajatii nostri au reusit sa remedieze defectiunea", au declarat cei de la Dialog-Orange, Centrul Bacau.
Pe de alta parte, directorul Romtelecom, filiala Iasi, Alexandru Gagea, considera ca aceasta defectiune putea fi remediata mai repede. "Cei de la Dialog-Orange au fost prinsi pe picior gresit. Timpul lung al repararii defectiunii este cauzat de faptul ca nu au fost pregatiti pentru asa ceva", a declarat directorul Romtelecom.
Oamenii de afaceri din Iasi, si nu numai din aceasta zona, considera ca ziua de ieri poate fi considerata una "moarta" din punct de vedere financiar. Ei sustin ca, in cele cateva ore de nefunctionare a telefoanelor, au pierdut sute de milioane de lei. "Trebuia sa confirm trimiterea de CEC-uri pentru plata marfii si sa primesc c