Stupefianta, pentru ca, prin aceasta ordonanta, orice agent economic devine, de fapt, "eligibil" sa primeasca esalonari si scutiri. Pericolul, care se va manifesta chiar in lunile ce vin, este ca aceasta eligibilitate ii va face pe multi acum bun-platnici, care asuda din greu sa fie la zi si integral cu platile, sa experimenteze bunavointa guvernamentala de a-i lasa sa plateasca mai putin la stat decat le-ar reveni de platit.
Rau-platnicii au putut trai pana acum pe seama bugetului numai in masura in care existau bun-platnici care isi onorau obligatiile. Prin aceasta ordonanta, rau-platnicii pot capata un fel de "adeverinta de curatenie" si toti bun-platnicii vor dori, in mod obiectiv, sa intre in posesia unui asemenea certificat nu numai pentru ca nu-i afecteaza cu nimic, ci pentru ca de fapt astfel pot plati mai putin.
Ma rog, daca statul roman este atat de bogat incat isi poate permite sa renunte la incasari care i se cuvin facand cadouri unor agenti economici, in loc sa-i scoata pur si simplu din joc daca nu-si respecta obligatiile financiare, este treaba lui! Desi este de fapt treaba noastra, caci statul manevreaza banii nostri, nu banii lui, si statul, facand pe generosul pe seama banului public, ar trebui sa ne intrebe si pe noi daca suntem gata sa facem cadouri tocmai celor care isi bat joc de noi neplatindu-si darile.
Dar ceea ce este cu totul uimitor in aceasta ordonanta este ca guvernul isi aroga, prin prevederile acesteia, dreptul de a dispune de soarta unor fonduri care nici nu-i apartin si pentru a caror gestiune nici n-ar avea vreo indrituire.
Trebuie sa se faca o neta distinctie intre resursele bugetului de stat, provenind din taxe si impozite, si resursele bugetelor de asigurari de pensii, de sanatate, de ajutor de somaj. Asupra bugetului de stat, evident, guvernul are jurisdictie. Asupra bugetelor publice de asigu