Complexu Muzeal Brancovenesc de la Mogosoia. O duminica insorita (21 aprilie), de primavara matura. Palatul deschis artei contemporane. O gazda cu initiative inspirate (Doina Mandru) a lansat unui artist (Marin Gherasim) invitatia de a concepe o expozitie de grup restrins – astfel, pictorului i se adauga inca unul (Florin Mitroi) si un sculptor (Darie Dup). Ideea-liant, axul conceptual pe care-l propune Marin Gherasim, se constituie in ecou al spiritualitatii locului, omagiind jertfa Brancoveanului: tema sacrificiului, pentru ca despre ea este vorba, isi amplifica insa registrul de semnificatii; de la exemplul istoric si sensul crestin, la sacrificiul creatorului-artist, prin daruirea totala pentru implinirea operei. De la data inceputurilor pregatirii triplei personale pina la cea a vernisajului, o tragedie dureros si inacceptabil de reala – moartea lui Florin Mitroi – confera o dimensiune concreta, dramatic-imediata conceptului amintit. In alta ordine de idei, temei sacrificiului i se asociaza aceea a eroului. O lupta cu riscurile asumate este, asadar, totul. Sensurile intreitului discurs artistic se desfac intre sacru si profan. Opera lui Marin Gherasim se indreapta cu seninatate luminoasa catre prima notiune, cea a lui Mitroi, respectiv Dup, cu tensiuni si relaxari, catre a doua. Nu sugeram insa un maniheism semantic, polii comunica.
Expozitia este un eveniment, daca nu cumva primul, cu adevarat, din anul 2002. Lume foarte multa la Mogosoaia, in ziua vernisajului. Atrasa de cele trei nume (curiozitate stirnita si de asocierea lor, pentru unii surprinzatoare). A fost, poate, si dorinta, marturisita sau nu, de a cinsti inca o data memoria celui de curind trecut in alta lume, si a carui opera, putin (auto)promovata, este unanim respectata si apreciata de breasla, critici si publicul avizat.
In salile Palatului Brancovenesc de la Mogosoaia privirii