Cetatenii patriei reactioneaza pozitiv la campania de imagine a guvernului, angajat in batalia cu preturile la cartofi si oua
Cetatenii patriei reactioneaza pozitiv la campania de imagine a guvernului, angajat in batalia cu preturile la cartofi si oua
Saptamina Mare ofera partidului de guvernamint un prilej ideal pentru o campanie de imagine. Autoritatile s-au luat la trinta cu preturile la cartofi si oua, care au crescut puternic in aceasta perioada. Pe tarabele pietelelor Capitalei, cartofii s-au scumpit brusc de la 4.500-5.000 lei la 10.000-15.000 lei kg, in timp ce pretul la oua a crescut de la 1.100-1.300 lei la peste 2.000 de lei.
La comanda premierului, s-au incolonat la lupta cu preturile prefecti, primari de sector si politisti. Tintele guvernului sint doar doua produse, oul si cartoful, ca si cum romanii si-ar rezolva problema Sarbatorilor doar cu piure si oua vopsite. Laudabila grija pentru buzunarul cetateanului! Guvernul uita insa faptul ca, intr-o economie de piata, nu are mecanisme legislative prin care sa poata stapini, administrativ, preturile si nici n-ar fi normal sa le aiba. De dragul imaginii, executivul s-a transformat in negustor, nu inainte de a incerca sa influenteze, prin presiune psihologica, preturile din piete. In fata incapatinarii comerciantilor, care nu s-au lasat convinsi sa scada preturile, primarii de sector, prefectul Capitalei, si Dan Ioan Popescu, ministrul industriilor (!!!), au pornit ieri prin piete, cu fetele incruntate, sa impuna preturi ?decente, pentru toate buzunarele?. De altfel, ingrijorarea guvernului s-a manifestat mai ales in Capitala, unde succesul e asigurat de camerele de luat vederi. Reactia populatiei a fost foarte prompta. Unul dintre cumparatorii prezenti in timpul vizitei prin piete a lui Dan Ioan Popescu l-a imbarbatat: ?Treceti la fapte, ca sa va iubeasca poporul!?.
C