Pe 27 aprilie, Festivalul International Timisoara muzicala, devenit deja traditional in viata noastra culturala, si-a inaugurat cea de-a XXVII-a editie printr-o stralucitoare premiera, Turandot, de Puccini –, spectacol realizat de Carmen Dobrescu (regia) si Grigore Gorduz (scenografia) pe coordonatele cerute de monumentala partitura. Desi scena Operei din Timisoara nu ofera un amplu spatiu de desfasurare, decorurile au fost astfel gindite incit sa creeze specificul oriental prin citeva elemente definitorii: palatul-„pagoda“, coloanele, draperiile, portile glisante, planurile etajate contureaza spatiile de derulare a actiunii cu eficienta si economie de mijloace, aspect deosebit de benefic in perspectiva viitoarelor turnee. Costumele aduc fast si culoare, caracterizind distinct grupurile implicate in conflict: poporul poarta straie cenusii, impersonale, cei trei ministri – haine de un albastru intens, calaii – evident – rosu, insotitoarele printesei Turandot – matasuri imaculate, asemeni imparatului, dar si printului sortit sa fie sacrificat, Timur, si dregatorii – verde etc. Regizoarea Carmen Dobrescu a structurat relatiile dintre personaje pornind de la ideea „cintecului de lebada“, opera fiind un adevarat testament lasat posteritatii de Giacomo Puccini, care, dupa cum se stie, s-a stins din viata lucrind la finalizarea ei.
Distributia a fost extrem de omogena, vocile frumoase, conduse cu tehnica sigura si frazare adecvata, fiind dublate de un joc de scena fluent si expresiv, conferind astfel unitate si densitate unui spectacol deosebit de complex. Soprana oaspete Maria Abajan-Schaber a sustinut cu aplomb rolul Turandot, conferindu-i prestanta prin glasul sau masiv, dramatic, cu momente de lirism subliniat si prin atitudini destul de sugestive. Tenorul Corneliu Murgu a cucerit inca o data prin calitatea si forta glasului sau de adevarat tenor dramatic,