Aşa cum era şi firesc, tânăra generaţie de dansatori şi coregrafi din ţara noastră s-a adaptat rapid noilor condiţii apărute după 1990 şi şi-a creat pârghiile necesare, adică instituţiile de care avea nevoie pentru a putea crea şi a-şi face cunoscute creaţiile, atât în ţară, cât şi în străinătate.
Una din primele şi dintre cele mai eficiente instituţii de acest fel este Fundaţia culturală "Proiect DCM - Dans, Cultură, Management", realizată de dansatorul şi coregraful Cosmin Manolescu. În 23 ianuarie 2002, Fundaţia a împlinit cinci ani de la înfiinţare şi bilanţul realizărilor ei este de-a dreptul impresionant. Cele două deziderate pe care şi le-a propus, şi anume, pe de-o parte susţinerea coregrafilor independenţi, creîndu-le un cadru propice manifestărilor lor artistice şi procurându-le fondurile necesare şi pe de altă parte promovarea dansului contemporan românesc în străinătate, au fost îndeplinite ,,cu asupra de măsură''.
Între acţiunile derulate de Fundaţia PROIECT DCM se numără: cursuri de dans pentru profesionişti şi amatori; producţii şi co-producţii de dans; ateliere internaţionale; rezidenţe coregrafice pentru artişti străini; burse de studii pentru dansatori români; mese rodunde şi seminarii pe teme de dans; sprijin managerial pentru artiştii români care între 1997 şi 1999 au avut la dispoziţie şi un studio de dans unde să poată crea; ateliere pentru dansatori şi persoane cu deficienţe motorii; organizarea unor festivaluri cum ar fi Zilele dansului contemporan portughez, Platforma dansului românesc (1998, 2001), Festivalul Internaţional de Dans BucurESTI-VEST (2001); pagina web dans.ro; lobby naţional şi internaţional pentru creaţia coregrafică românească.
Dacă am înşirui, în detaliu, toate realizările acestei fundaţii create de Cosmin Manolescu, am umple foarte multe pagini. De aceea ne vom mărgini să mai amintim doar câteva di